Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej nyss fyllda 35år, jag är gift och har sju barn, fyra egna varav en ängel i himlen och tre bonusar. Vi bor i ett litet mysigt hus på landet med våra tre älskade hundar. För åtta år sen förändrades mitt liv, jag mötte min man och min stora kärlek samtidigt började en resa som jag inte skulle önska min värsta fiende, men är ändå tacksam på något sätt för jag har blivit ödmjuk inför livet på ett sätt som jag inte skulle varit annars.

tisdag 7 februari 2012

Lite av varje!!

I dag började dagen med sconesfrukost och kaffe när barnen åkt till skolan, mums var det! Sen ut på promenad med tre tokiga tjejor. Gick inte som jag tänkt mig ock kom hem som ett åskmoln, en trotsig 8 månaders, en löpbrutta och en allmänt heltokig. Plus jag själv som tydligen hade kraftig PMS idag :-(, alla hundarna stack till skogs precis i början på promenaden och jag blev typ vansinnig vände på klacken och gick hem igen. Talade bestämt om för Freddan att det bli inte en promenad till utan koppel med dessa hundar.....

Fixa till sig lite och sen iväg till Ackis där Freddan hade tid för besök. Fick vräka ur mig lite om vad jag fått reda på om skittabletterna F äter, då berättar sköterskan att det var en artikel i UNT i går om just statiner, och hon hade ingen aning om att det fanns så mycket  biverkningar av den medicinen. Hem och fram med datorn och läsa lite till, skickade faktiskt in blogginlägget jag skrev om just detta häromdagen till den ansvariga för debattsidan, får se om det blir någon respons på den.

Ut med hundarna, träna lite med Keesha och laga mat.... 

Imorgon ska jag söka jobb, och träna hundarna.

Pussiluss

5 kommentarer:

  1. Vad kul att hitta till din blogg!
    Vet hur det är, sådana där dagar med hundarna ;)

    Vad planerar du göra med Keesha?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa dagar är det ju så:)) Vi tänkte tävla med henne, I både lydnad, bruks och IPO. Ambitionen är att starta henne i Lk1 i vår. Sen så ska Jonas och Emma ha valpar på henne om MH och Röntgen ser bra ut. Och du? Skulle du på träningshelgen??

      Radera
  2. Oj! Vilka ambitioner! Haha, nu får jag riktig prestationsångest. Vi tänker framför allt satsa på lydnaden. Dock inte med någon start redan i vår kan jag lova. Sedan skall han bli draghund och så skall vi hålla på med brukset också. IPO blir det, men troligtvis bara på "hobbynivå". Japp! Skall ni dit!?

    SvaraRadera
  3. Ja men jag har under flera år bara haft hundar för "hobby" så var det dags att sätta fart :)
    Vi ska oxå ner. så då ses vi ju där ju...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det må jag säga!
      Läste att ni tränat för Frida! Avundsjuk är jag!
      Skall bli kul att ses, träffa Er och Keesha!

      Radera