Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej nyss fyllda 35år, jag är gift och har sju barn, fyra egna varav en ängel i himlen och tre bonusar. Vi bor i ett litet mysigt hus på landet med våra tre älskade hundar. För åtta år sen förändrades mitt liv, jag mötte min man och min stora kärlek samtidigt började en resa som jag inte skulle önska min värsta fiende, men är ändå tacksam på något sätt för jag har blivit ödmjuk inför livet på ett sätt som jag inte skulle varit annars.

tisdag 21 februari 2012

Besök av tv och packa inför vår lilla tripp.

I dag har vi haft besök av UNT 24, de ska göra en dokumentär i tre delar om Freddans magoperation, det är ett samarbete mellan Akademiska sjukhuset och UNT,  Ackis vill visa en skildring av en patient där ingreppet görs enbart av hälsoskäl.
Den här delen handlade om hur allt startade, hur det var innan han blev sjuk, varför Freddan ska göra operationen och vad han och vi i familjen har för förväntningar på hur det blir efter operationen. 
Anledningen till operationen är att hjärtat inte orkar med att dra runt den tunga kroppen, diabetesen kommer antagligen att försvinna och kampen att komma tillbaka till ett normalt aktivt liv blir mycket lättare :)
Nästa avsnitt kommer att bli på sjukhuset innan, under och direkt efter operationen, och sen följer man upp efter några månader och ser hur livet flyter på då. Faktiskt ganska roligt att vi får det dokumenterat, det är ju en form av vändpunkt i vårt liv.
Så fortsättning följer....
Och så har vi packat bilen för vår tripp till först Katrineholm och sedan till Kalmar, börjar resan med läkarbesök på morgonen i Uppsala sedan vidare och lämna av Tobbe hos sin pappa, vidare till Bålsta och lämna Svea hos Carina, tar nog en kaffe på Åbergs Museum när vi ändå är där, efter det så är Enköping nästa stopp för att hämta upp en Bulldog som ska åka med till Kalmar. Sen åker vi till Katrineholm och myser med Syster yster och firar hennes två söner som fyllde 14 år idag.
På torsdag åker vi vidare till Kalmar, tränar hund, myser och hämtar Blacknec´s A´Pucko med oss hem.

Tjoho vad jag e´glad...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar