Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej nyss fyllda 35år, jag är gift och har sju barn, fyra egna varav en ängel i himlen och tre bonusar. Vi bor i ett litet mysigt hus på landet med våra tre älskade hundar. För åtta år sen förändrades mitt liv, jag mötte min man och min stora kärlek samtidigt började en resa som jag inte skulle önska min värsta fiende, men är ändå tacksam på något sätt för jag har blivit ödmjuk inför livet på ett sätt som jag inte skulle varit annars.

onsdag 14 december 2011

På besök hos Blackneck´s i Kalmar. Uppfödare av Malinois.

Är på besök hos kennel Blackneck´s i Kalmar, de är uppfödare av Malinois. jag har blivit så så väl mottagen och både Jonas och Emma är så trevliga och goa personer. Avslappnat och skönt liksom.

Vi har pratat massor om massor, jag är ju intresserad av att träna och sälja hundar till tjänst. Och är det något de kan så är det just det, så jag får mycket tips och råd och känner att jag har hittat en kontakt som jag kommer att vårda.

Igår stack vi iväg tidigt hemifrån, det är ca 50 mil hit så för att inte förlora hela dan så  blev det en tidig morgon, det gick bra att köra, ingen blixthalka som de hade hotat om på vädret, skönt. Tjejerna jag åkte med fortsatte till Hässleholm.

Vi gick på en rundtur och blev visad mitt rum, eller nästan som en egen lägenhet. Sen stack vi ut i skogen och körde lite sök med två av hundarna. En är helt färsk bara blivit körd några gånger tidigare, men var riktigt duktig ändå. De är så härligt och se när de jobbar de här hundarna det bara blixtrar energi om dom. Full fart hela tiden, man måste vara med som förare och hänga med i svängarna, för det går fort...
kvällen blev tidig det blir ju mörkt redan vid 16 så då gick jag in till mig, satt framför datorn ett tag och kollade på film. Just det! jag hade sällskap, en liten malletös på 6 månader som är otroligt söt. Så det är inte ett dugg synd om mig faktiskt. De har även 4 valpar på 21/2 vecka som precis har öppnat ögonen och börjat krypa omkring i lådan.

Idag har vi städat hundgårdar, promenerat hundar, körde lite uppletande med Keesha som hon heter lilla tjejen, första gången för henne och hon klarade det galant. På dagen i dag kom en polis från Gotland som letar ny hund, Jonas har en hund som han var spekulant på, som kräver sin förare, men det blev inget idag och hunden är kvar. Väldigt trevlig kille för övrigt och intressant för mig att va med och lyssna och fråga.

På eftermiddagen var jag ute och tränade lite med Keesha och nu ligger hon och sover vid mina fötter. Myyys. Får se vad som händer i kväll. Ska även försöka lägga in lite bilder, vet inte riktigt hur man gör än...

// Mussi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar